Cvičenia na doma pre každého

Koniec leta sme v Avione venovali našej cvičiacej výzve. V spolupráci s Tatianou Židekovou a Martinou Takáčovou sme pripravili Avion online tréningy, ktoré sú naďalej dostupné na našom YouTube a môžete si s nimi zacvičiť v pohodlí domova. Trénovať môžete, keď sa vám to hodí a máte čas. Na našom YouTube tak prinášame zdravý životný štýl dostupný pre každého. 


Cvičenie sa začína správnou rozcvičkou

Každé správne cvičenie by sa nemalo začať inak ako rozcvičkou. S nádychom si postupne rozhýbte hlavu, trup, chrbát. Rozšviháme nielen nohy, ale aj naše ruky, aby sa končatiny pekne zahriali. Predídete tak nesprávnemu natiahnutiu svalov a prípadným kŕčom či bolestiam pri samotnom športe. 
 

Namiesto činiek je tu expander

Martina Takáčová s Tatianou Židekovou pripravili série 30-sekundových silových cvičení s expanderom. Tento malý zázrak vyzerá na prvý pohľad nevinne, ale dá vám zabrať. Ide o elastický popruh na posilňovanie svalov na celom tele. V predajni A3 sport v Avion Bratislava nájdete hneď niekoľko druhov pre rôzne typy záťaže. Rovnako sa môžete nechať inšpirovať vyskladaným športovým outfitom z tejto predajne. 
 

Na zahriatie sa dáme do poldrepu s kolenami, ktoré sú mierne pokrčené. Zároveň dbáme o to, aby sme sa neprehýbali v chrbte. Snažíme sa celý čas držať chrbát rovný, mierne predklonený. Ruky máme spojené pred hrudníkom po celý čas cviku. Striedavo unožujeme do strany, najskôr ľavou a následne pravou nohou. Sériu zo strany na stranu opakujeme v dĺžke 30 sekúnd. Nasledujú drepy s prechodom do špičiek, ktoré tiež cvičíme 30 sekúnd. 


Pitný režim je dôležitý

Pri cvičení nezabúdajte pravidelne dopĺňať tekutiny. Potenie, ktoré vzniká pri cvičení, je dôležité kvôli termoregulácii organizmu. No vodu, ktorú počas tréningu stratíme, nesmieme zabúdať priebežne dopĺňať. Inak by sa ľahko mohlo stať, že ostaneme dehydratovaní a následne unavení. Je dôležité prijímať tekutiny počas celého tréningu priebežne, napríklad medzi jednotlivými sériami.
  

Boľavý chrbát sa vám poďakuje

Sedavé zamestnania často znamenajú aj ochabnuté svaly chrbta a nesprávne sedenie. Práve preto dievčatá do série cvikov zakomponovali aj tie na posilnenie chrbta a stredu tela, tzv. core. 

Prvý z nich cvičíme v ľahu na bruchu, pričom ruky pred sebou máme zdvihnuté. Čelo smeruje k zemi a expander naťahujeme medzi rukami pred sebou. V prípade, že nemáte expander, tento cvik ľahko odcvičíte aj s uterákom. Striedavo dvíhame obe ruky smerom nahor a pokladáme s čelom hlavy na zem. 

Všetky naše cvičenia vznikli v spolupráci s Tatianou Židekovou a Martinou Takáčovou a môžete ich aj naďalej bezplatne sledovať online na našom YouTube Avion Bratislava.