Inšpirácie na zdravú desiatu

Kto z nás by si to nepamätal? Rožok na rôzne spôsoby – od salámy, paštéty, syrokrému až po marmeládu a to všetko zabalené v servítke, ktorú bolo náročné odlepiť. Čo teda pripraviť pre dnešné deti, aby sme im zabezpečili vitamíny a živiny pre ich správny vývoj? Pozreli sme sa na zdravé inšpirácie, ktoré im môžete ľahko zabaliť a spolužiakom vašich detí sa budú zbiehať slinky. 


Kaša plná vitamínov a minerálov

Jej príprava nezaberie veľa času a dodá energiu na celý deň. Ovsené vločky stačí zaliať horúcim mliekom alebo vodou a zmiešať napríklad s popučeným banánom, nastrúhaným jablkom, orieškami či so sušeným ovocím. Ak má dieťa radšej sladší variant, môžete kašu ochutiť trochou medu. Vločky neobsahujú lepok, a naopak, nachádza sa v nich veľa dôležitých vitamínov, minerálov a antioxidantov. Ovsená kaša dieťa zasýti a dodá mu energiu na celý deň. 

 

Lievance na zdravý spôsob

Ak nie ste fanúšikom múky, to nič. Lievance alebo palacinky ľahko pripravíte aj bez múky. Spomínané ovsené vločky stačí pomlieť a vymeniť za múku. V textúre ani chuti deti nespoznajú rozdiel. Improvizácii ani kreativite sa pri zdobení medze nekladú. Na záver stačí dozdobiť podľa ľubovôle ovocím a na svete sú sovičky, raketa či pohľad na hviezdy. 

Šikovné balenie je na nezaplatenie
Aby desiata vydržala strastiplnú cestu do školy, je potrebné ju svedomite zabaliť.
Na ovsenú kašu odporúčame napríklad uzatvárateľné sklenené nádoby, ktoré ľahko umyjete v umývačke a použijete znovu. Na chlebíky či lievance výborne poslúžia detské desiatové boxy rôznych farieb, dizajnov a veľkostí. V Tchibe nájdete okrem desiatových boxov aj fľaše na smoothie, či nápoje a miniškatuľky na zdravý snack. V prípade, že vaše dieťa nie je fanúšikom klasického pečiva, alternatívou sú ryžové chlebíky či celozrnný wrap. 

 

Bohatý jedálny lístok

Chutná a zdravá desiata školákovi pomôže pri sústredení a dodá energiu na celý deň. Pri výbere dbajte o to, aby boli zastúpené všetky zložky – sacharidy, bielkoviny aj cukry. Funkciu sacharidov hravo splnia cereálie, pečivo a ovocie. Bielkoviny doplníte vo forme šunky, syra, mliečnych výrobkov. A na záver nezabudnite na malú porciu zdravých tukov. Zastúpi ich vajíčko či prírodné orechy, lyžička arašidového masla alebo maslo. 

 

Nakupujte lokálne

V Avione nájdete aj výrobky miestnych farmárov. Vo farmárskej tržnici zoženiete sezónnu zeleninu a ovocie, ktoré hravo skombinujete napríklad do ovocného či zeleninového smoothie. Aktuálne sú to najmä jablká, slivky a hrušky. Výborným snackom popri hlavnej desiatej sú orechy či bobuľové ovocie, na ktorých si deti pochutia počas prestávok. 

 
Keď pestrá znamená rozmanitá
Dôležité je brať samotnú prípravu ako zábavu, do ktorej môžete zapojiť aj deti. Použite vykrajovačky na medovníky – napríklad tie z Tescomy a pohrajte sa so šunkou či syrom. Ľahko tak vzniknú nielen tvary zvieratiek, ale aj chuť do jedla.